لایک ( like ) چقدر ارزش دارند ؟ احتمالا برای شما دریافت کردن لایک های متعدد در نظرات و پست ها هیچ تفاوتی در زندگی تان ایجاد نمیکند .اما برای مارک ها و برندهای مختلف ، قضیه فرق میکند . هر یک از لایک های فیسبوک مهم تلقی میشود ، زیرا یک شخص حقیقی و حقوقی بدون این که در نظر بگیرد هر کسی میتواند نظر او را بداند درباره برند مورد علاقه اش میتواند اظهار نظر کند و صفحه آن را در فیسبوک لایک کند کاربران فیسبوک با لایک کردن برندهای مختلف چیزی خاصی عایدشان نمیشود . اما شرکت پپسی ( Pepsi ) با معرفی The Like Machine شرایط را تغییر داده است .

ما در تبلیغات میبینیم که افرادی قوطی های نوشیدنی در دست دارند و از این طریق میخواهند محصول مورد نظر را تبلیغ کنند .این روش تبلیغ حدود 50 سال است که برای ارائه محصولات و آشنا سازی مردم با محصولات به کار برده میشود . اما امروز با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی راه های جدیدی برای برندهای مختلف در ایجاد ارتباط با مردم بوجود آمده است .تحت این تاثیرات شرکت های Pepsi و TBWA Belgium دستگاه ها و ماشینهای Like Machine را معرفی کرده اند .این ماشین ها دستگاه های خودکاری است که به جای انداختن سکه و دریافت یک قوطی پپسی ، طرفداران این نوشیدنی باید Pepsi را در فیسبوک لایک کنند .
برای انجام این کار ، طرفداران باید به سایت likepepsi.com بروند ، و به فیس بوک خود وارد شوند و صفحه Pepsi را در فیسبوک لایک کنند .برای آن دسته از افراد که گوشی هوشمند ندارند ، Like Machine ویژگی دارد که با استفاده از صفحه نمایش این دستگاه میتوان به فیسبوک ورود کرد .نتیجه آن یکسان است و در هر صورت یک قوطی پپسی توزیع خواهد شد.یک تایمر به کاربران اطمینان میدهد که قبل از اینکه نوبت فرد بعدی در صف بشود ، از حساب فیس بوک فرد خارج خواهد شد .( log out میشود )

مدیر بازاریابی شرکت پپسی ،Jan Verlinden ، میگوید :" این ماشین ها ( The Like Machine ) یک راه جدید برای کسب اطلاعات به حساب می آید ، بنابراین ما میتوانیم بلافاصله با مخاطبان خود ارتباط برقرار کینیم .این روش به مردم یادآوری میکند که یک قوطی پپسی در شرایط عادی رایگان نخواهد بود ."

نظرات شما عزیزان: